23 Eylül 2014 Salı

3dsmax Vray ile Dış Mekan Işıklandırma Dersi 1 (Temel Dış Mekan Render Ayarı)

Merhaba arkadaşlar, bu dersimizde 3dsmax'ın en çok kullanılan render motoru Vray ile dış mekan renderi almayı öğreneceğiz.
Bu derste basit ve hızlı ayarlar yaparak orta kalite bir sonuça varacağız.
Not: Derste 3dsmax 2014 ve Vray 3.0 kullanılmıştır.

Öncelikle sahnemizin yapısına bir göz atalım
Bu sahne sadece render dersi olduğu için 1 dakikada ufak bir bina oluşturdum binada yoğun cam kullandığım için cam kaplama yaptım, cam bol olduğundan yansımanın şekilli olması için binaların karşısına birkaç tane binanın kopyasını yerleştirdim.



_________________________________________

Sahnemiz hazır, şimdi ilk olarak ışığımızı koymaya ve ayarlamaya başlayalım. Bu sahnede en hızlı ve sorunsuz olarak kullanılan VraySun'u kullanacağım.

Vray sun'u kameranın ters açısına yerleştirdim, çünkü bu cam cepheli binalarda genelde güneş kırılmasına yol açar ve yansımaların daha hoş durmasına neden olur ayrıca, kameranın baktığı açının sağ taraf açısındaki yerler gölge yaparak sahnemize görsel zenginlik katacak.

VraySun ayarlarını şu şekilde yaptım;

-Işığımızı seçelim ve sahnemize güzel bir şekilde yukarıdan aşşağıya bakacak şekilde yerleştirelim.(gerçek güneş gibi düşünün)

-VraySun'u koyduğumuzda sorulan ilk soru şunudur ; "Otomatik olarak VraySky atmosferi eklensinmi" buna cevabınız, eğer kendiniz bir Environment kullanacaksanız hayır diyin(hdr gibi vs) eğer VraySun'unun gökyüzü similasyonu VraySky'ı kullanacaksanız evet diyin. Ben buna evet cevabını verdim çünkü temel dersteyiz.

-VraySun'un İntensity Multiper değerini 0,06 yaptım, bu ışığımızın ışık gücünü belirler, standart olarak gelen 1.00 değeri, genelde vray fiziksel kameralarda kullanmak içindir ve standart render aldığınızda fena ışık patlaması olacaktır bu yüzden 0,06 olarak yazalım.



_____________________________________________________
Işığımız ve sahnemiz hazır şimdi bir render alalım bakalm nasl birşey çıkacak karşımıza?
Evet alttaki resimde gördüğünüz gibi kuru bir render çıktı, sanki gerçekçiliği yakaladık ama tutamadık gibi hissettiriyor. Gökyüzümüz güzel duruyor, fakat gölge konusunda büyük sıkıntı var gibi. Bunu çözümü tabiki Vray Render Ayarlarında'ki,Filtreler ve GI (Global illumation) özelliği. Bu GI denen şey ışığın vurduğu yerlerdeki verileri hesap ederek gölgelerin daha iyi yayılmasını sağlar ve objemizin atmosfere uygun görünmesini sağlar, bunun açıklaması çok uzundur siz şimdilik bukadarını bilin.

____________________________________________________________

Şimdi Vray Ayarlarımızı açalım(F10) ayarlardan yapacağımız ayarlar şu şekilde;
Ayarların anlamları;

-Image Sampler, Mitchell'i seçmemizin nedeni köşe kenarları daha keskinleştirerek bize netlik kazandıracaktır.Ringing ayarını arttırarak keskinliği arttırabilirsiniz blur ilede keskinliği yumuşatabilirsiniz.

-Adaptive Image Sampler; bu ayar sahnenizdeki filtrelerin kalitesini belirler Min, en az kalite, Max en fazla kalite'yi belirler

-Global DMC bu ayar, sahnenizdeki pürüzleri yansımalardaki noiselenmeyi(noktasal pislik) azaltır fakat render süresinide arttıran unsurdur.

-Color mapping sahnenizdeki ışığın yansımaların ne derece patlayacağını, gözükeceğini, yayılacağını belirlemenize yarar, seçitğimiz Rainhard ise ışık patlama değerini belirtmemize yarar.

-GI bunun açıklamasını yukarıda belirtmiştim

-Irradiance map, bu sahnenizdeki ışığın atmosferik etkiler vermesini sağlar bu gerçekçiliği arttıran en büyük unsurdur

-Light Cache, bu seçenek ışığın ön belleğini çıkartarak irradiance map'a yardımcı olur ve light cachenin ışık ön belleğini arttırarak render süresini ve renderinizin kalitesini belirtmenize yarayan bir seçenektir.



____________________________________________________________
Ve ayarlarımız tamamsa render tuşuna basalım sonuca bakalım.
Evet renderimizi aldık ve sonuç beklediğimiz gibi çıktı(?). Yukarıdaki Render ayarı olmadan aldığımız render ile karşılaştırın ve aradaki farkları bulun :) . Bu render 1 dakika 7 saniye sürdü, tabiki kalite düşüğün bir üst seviyesinde sahne boş ,dersi hızlı anlatayım diye  boş bıraktım :)


Kısacası, sahnemiz hazır ve işimiz aceleyse yada 3dsmaxa yeni başladık ve ışık/render ayarları bilmiyorsanız başlangıç için bu ayarları standart edinin ve bazı paremetreleri değiştirerek farkları görerek en iyisine doğru gidebilirsiniz.

Saygılar
by Soner Çakır.





2 yorum:

  1. humm iyiymiş Soner Çakır başarılar hepimizede ... bilgi paylaşımı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler , başlangıcı bırakın , seneler sonra bile iyi ayarlar

    YanıtlaSil