19 Aralık 2011 Pazartesi

3dsmaxda duman yapımı

Resim

Önce klavyemizden M tuşuna basarak material editöre giriyoruz. Daha sonra boş bir slota tıklayarak diffuse kanalına noise ekliyoruz.

Resim

Eklediğimiz noise parametrelerini aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.

Resim

Color #1 ve color #2 slotlarına noise ekliyoruz. Parametrelerini ise aşağıdaki gibi değiştiriyoruz.

Resim
Resim

Materialimizin opacity kanalına ise falloff ekliyoruz.

Resim

Opacity kanalına atadığımız falloff ‘un renklerini beyaz ve siyah olarak ayarladıktan sonra beyaz olan slota noise ekliyoruz.

Resim

Slota eklediğimiz noise’nin parametrelerini aşağıdaki gibi değiştiriyoruz.

Resim

Materialimizin bump kanalınada opacity kanalına atadığımız kaplamayı atıyoruz.

Resim

Daha sonra sahnemize bir adet PColud nesnesi oluşturarak parametrelerini aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.

Resim

Oluşturduğumuz ve gerekli ayarlamalarını yaptığımız PCloud nesnemizi seçerek hazırladığımız malzememizi PCloud nesnemize atıyoruz. F9 render tuşuna basarak çıktımızı alıyoruz. Çıktımızda ise aşağıdakine benzer bir sonuç karşımıza çıkacaktır.

Resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder