19 Aralık 2011 Pazartesi
3dsmaxda duman yapımı
Önce klavyemizden M tuşuna basarak material editöre giriyoruz. Daha sonra boş bir slota tıklayarak diffuse kanalına noise ekliyoruz.
Eklediğimiz noise parametrelerini aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.
Color #1 ve color #2 slotlarına noise ekliyoruz. Parametrelerini ise aşağıdaki gibi değiştiriyoruz.
Materialimizin opacity kanalına ise falloff ekliyoruz.
Opacity kanalına atadığımız falloff ‘un renklerini beyaz ve siyah olarak ayarladıktan sonra beyaz olan slota noise ekliyoruz.
Slota eklediğimiz noise’nin parametrelerini aşağıdaki gibi değiştiriyoruz.
Materialimizin bump kanalınada opacity kanalına atadığımız kaplamayı atıyoruz.
Daha sonra sahnemize bir adet PColud nesnesi oluşturarak parametrelerini aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.
Oluşturduğumuz ve gerekli ayarlamalarını yaptığımız PCloud nesnemizi seçerek hazırladığımız malzememizi PCloud nesnemize atıyoruz. F9 render tuşuna basarak çıktımızı alıyoruz. Çıktımızda ise aşağıdakine benzer bir sonuç karşımıza çıkacaktır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder